Kvs-säätiö avaa vuoden 2021 rahastonsa opettajille ja oppilaille

Kvs-säätiö (Kansanvalistusseura sr.) jakaa vuonna 2021 avustuksia ja stipendejä perusopetuksen opettajille ja oppilaille kahdesta lahjarahastostaan yhteensä enintään 30 000 euroa.

Hakuaika on 14. toukokuuta – 31. heinäkuuta 2021 klo 23:59 saakka.

Avustukset on haettava heinäkuun loppuun mennessä ja ne jaetaan lokakuun loppuun mennessä.

Kansanvalistusseuran hallitus päättää vuosittain rahastoistaan jaettavien summien suuruuden. Myös avustusten jaosta päättää säätiön hallitus.

Rahastoista jaettavien yksittäisten stipendien määrä voi olla 200 – 2 000 euroa. Hakija voi asua Suomessa tai ulkomailla.

Aarno ja Lydia Saarensivun rahastosta jaetaan 15 000 euroa seuraavin perustein:

• Avustuksia annetaan perusopetuksen opettajien ammatilliseen täydennyskoulutukseen kotimaassa ja ulkomailla.
  • Stipendejä annetaan perusopetuksen oppilaille, jotka lähtötasoonsa nähden ovat menestyneet opinnoissaan.
  • Avustuksia annetaan perusopetuksessa olevien oppilaiden opintomenestystä edistävän opinto-ohjauksen järjestämiseen.

Avustuksia haetaan lomakkeella osoitteessa https://bit.ly/saarensivu_rahasto

Lyyli Henrikssonin rahastosta jaetaan 15 000 euroa seuraavin perustein:

• Rahasto on Lyyli Henrikssonin testamenttilahjoituksen pohjalle perustettu sidottu rahasto.
  • Rahastosta annetaan avustuksia jatko-opintoihin.
  • Ensisijaisesti avustukset jaetaan Karijoen kunnan peruskoulua käyneille oppilaille, mutta avustusta voidaan jakaa myös muualta kotoisin oleville peruskoulun jälkeisiä opintoja varten.

Avustuksia haetaan lomakkeella osoitteessa https://bit.ly/henriksson_rahasto

Mahdolliset tiedustelut stipendien hakuun liittyen info@kvs.fi.

Lue vuoden 2020 apurahansaajista lisää uutisarkistostamme.

Lisätiedot:

toimitusjohtaja Lauri Tuomi, 050 47 69 977, lauri.tuomi(a)kvs.fi
talous- ja hallintopäällikkö Päivi Pirkkalainen, 040 590 6567, paivi.pirkkalainen(a)kvs.fi