Maksutonta verkkokoulutusta aikuiskouluttajille!

”Adult Learning in the 21st Century” -täydennyskoulutuskurssilla saat ajantasaista tietoa aikuiskoulutuksesta Euroopassa. Koulutus perustuu Euroopan aikuiskoulutusjärjestön (EAEA) joulukuussa julkaisemaan Aikuiskoulutuksen manifestiin. Se kertoo, miten aikuiskoulutuksen avulla voidaan ratkaista Euroopan suurimmat haasteet, kuten pakolaiskriisi, väestörakenteen muutokset ja kansanterveydelliset ongelmat.

Kurssi sisältää oppimiskokonaisuudet seuraavista aiheista: edunvalvonta ja verkostoituminen, kansalaisuus, elämänhallinta, sosiaalinen koheesio, työllisyys ja digitalisaatio, maahanmuutto ja kestävä kehitys.

Täydennyskoulutus on tarkoitettu opiskelijoille ja kaikille aikuiskoulutuksen alalla työskenteleville. Kurssi alkaa 17.3.2016 ja jatkuu heinäkuulle.

Kurssin järjestää EU-rahoitteinen The European Adult Education (Young) Professionals Learning Platform (AE-PRO) -hanke, jonka tavoitteena on lisätä aikuiskoulutuksen ammattilaisten kansainvälistä osaamista. Hanke toteutti viime vuonna ensimmäisen verkkokurssinsa, jonka suoritti kokonaisuudessaan lähes sata aikuiskouluttajaa ympäri Eurooppaa.

Hanketta koordinoi EAEA, ja Kansanvalistusseura vastaa hankkeen viestinnästä.

Lisätietoa:

• Kurssi on maksuton, ja sen opetuskieli on englanti.
  • Kurssilla ei ole ikärajaa.
  • Opinnot koostuvat verkko-luennoista, keskusteluista ja itseopiskelusta.
  • Voit valita kaikki kurssin moduulit, tai osallistua vain yksittäisille luennoille.
  • Kurssi alkaa 17.3.2016 klo 12.00. Jos haluat osallistua kaikkiin moduuleihin, ilmoittaudu viimeistään 10.3.2016.
  • Opetusohjelma ja ilmoittautumisohjeet löytyvät AE-PRO-hankkeen verkkosivulta, www.ae-pro.eu.

Lisätiedot: EAEA-tiedottaja Aura Vuorenrinne, aura.vuorenrinne@kvs.fi, 040-511 2475