Sivistyksen teemavuosi 2024 – Tervetuloa syksyn avoimiin infowebinaareihin!

Nyt pyyhitään pölyt sivistyksen päältä tuomalla sivistys nykypäivään ja osaksi arkea. Opetus- ja kulttuuriministeriön nimeämä Sivistyksen teemavuosi 2024 on kaikille avoin tapahtumien vuosi. Tule avoimeen infowebinaariin kuulemaan lisää teemavuodesta ja siitä, miten sinä ja yhteisösi voitte osallistua teemavuoteen vaikkapa omalla tapahtumalla. Ennakkoilmoittautuminen syksyn webinaareihin avautuu pe 23.8.

Eri alojen suuret ja pienet toimijat, yhteisöt ja verkostot ovat tervetulleita rikastuttamaan teemavuoden antia omilla tapahtumillaan osana Sivistyksen teemavuoden 2024 tapahtumakalenteria. Tapahtumia julkaistaan teemavuoden verkkosivustolla sivistys.fi

Mukaan voivat tulla omilla tapahtumillaan vaikkapa työyhteisöt, kunnat, kaupungit, alueet, yritykset, eri alojen oppilaitokset, kansalaisjärjestöt, harrastusryhmät kuin taloyhtiötkin.

Vielä ehtii mukaan osaksi Sivistyksen teemavuoden tapahtumakalenteria. Ilmoittaudu syksyn infowebinaareihin!

Tervetuloa kuulolle infowebinaareihin, jotka järjestetään Teams-alustalla. Webinaareihin on ennakkoilmoittautuminen, jonka päätyttyä lähetämme sähköpostitse osallistumislinkin.

Syksyn webinaarit:

Teemavuoden tapahtumien toivotaan kytkeytyvän seuraaviin teemoihin:

• kestävä tulevaisuus
  • monimuotoisuus, yhdenvertaisuus ja uussuomalaisuus
  • kulttuuri ja taide sivistyksen edelläkävijöinä
  • tieteestä sivistykseksi
  • lukutaito ja dialogi
  • elinikäinen oppiminen ja sivistys

Läpileikkaavina teemoina ovat digitalisaatio ja myötätunto.

Opetus- ja kulttuuriministeriön nimeämän Sivistyksen teemavuoden 2024 tapahtumatarjontaa koordinoi sitoutumaton ja maamme vanhin sivistyssäätiö, Kansanvalistusseura sr. (Kvs-säätiö).

Lisätietoja:

Kansanvalistusseura sr. (Kvs-säätiö)