Laadukkuudestaan ja innovatiivisuudestaan tunnustettu Aikuiskasvatus hakee päätoimittajaa.

Aikuiskasvatus-tiedelehti hakee päätoimittajaa

Kirjoittajat: Terhi Kouvo Julkaistu:

Vertaisarvioitu Aikuiskasvatus (AK) hakee päätoimittajaa kaudelle 2025–2027. Tehtävä on aitiopaikka vireälle ja monitieteiselle tutkimuskentälle.

Vertaisarvioitu Aikuiskasvatus (AK) on sisällöltään, toimitustyöltään ja tiedeviestinnältään laadukas kotimainen tiedejulkaisu. Se kokoaa yhteen laajan tiedeyhteisön tasokasta tutkimusta ja ylittää tieteiden väliset rajat. AK toimii tiedeyhteisön foorumina ja vie tutkimusta kumppaniensa kanssa tutkijayhteisöä laajemmalle yleisölle, myös kansainvälisesti. Monitieteinen, avoimesti verkossa neljästi vuodessa ilmestyvä julkaisu viestii aktiivisesti ja monipuolisesti eri kanavissa ja medioissa.

Päätoimittajana

• linjaat ja vaalit julkaisun tieteellistä sisältöä yhdessä toimituskunnan kanssa
  • toimit tieteenalaa ja tiedejulkaisemisen asiantuntijoita kattavasti edustavan toimituskunnan puheenjohtajana
  • jatkat Aikuiskasvatuksen strategian mukaista kehittämislinjaa dynaamisella ja vuorovaikutteisella otteella
  • työskentelet tiiviissä yhteistyössä julkaisuprosessista ja viestinnästä vastaavan toimituspäällikön kanssa.

Tehtävässä sinulla on mahdollisuus

• seurata aitiopaikalta vireää, monitieteistä tutkimuskenttää
  • vahvistaa sivistysyhteiskunnan perustaa avoimella tutkimustiedolla
  • linjata ja kehittää tiedejulkaisua, joka on tunnustettu edelläkävijyydestään avoimessa julkaisemisessa, kunnianhimoisesta otteestaan, laadukkaasta julkaisuprosessistaan ja innovatiivisesta tiedeviestinnästään
  • vahvistaa kollegiaalisia verkostoja kotimaisen tiedejulkaisemisen kentällä.

Arvostamme

• perehtyneisyyttä Aikuiskasvatus-tiedelehteen ja tieteenalaan
  • akateemista johtajakokemusta ja julkaisutoimintaa sekä tieteellisiä näyttöjä
  • toimituskuntakokemusta
  • laajaa katsetta yhteiskuntaan.

Päätoimittajalle korvataan toimituskuntakokousten matkakulut sekä maksetaan Kvs-säätiön linjaama kokouspalkkio.

Lue lisää ja hae tehtävää tästä linkistä avautuvalla verkkolomakkeella viimeistään 10. elokuuta.

Aikuiskasvatuksen kustantajat, Kvs-säätiö (Kansanvalistusseura sr.) ja Aikuiskasvatuksen Tutkimusseura, ovat monin sitein kiinni elinikäisessä ja elämänlaajuisessa oppimisessa sekä sitoutuneita laadukkaan tiedelehden kustantamiseen.

Lisätiedot

• päätoimittaja Ulpukka Isopahkala-Bouret, ulpukka.isopahkala-bouret@utu.fi (31.5. asti)
  • toimituspäällikkö Terhi Kouvo, terhi.kouvo@kvs.fi, 0400 396 437 (2.7. asti ja 1.8. lähtien).