Kansanvalistusseuran puheenjohtajaksi toimitusjohtaja, KTT Lauri Tuomi

Kansanvalistusseuran (KVS) hallituksen puheenjohtajaksi on valittu toimitusjohtaja, KTT Lauri Tuomi.

Tuomi aloittaa tehtävässä 1. tammikuuta 2018 väistyvän puheenjohtaja Cay Sevónin seuraajana. Hallintoneuvosto päätti asiasta 17. marraskuuta. Varapuheenjohtajaksi valittiin aikuiskasvatustieteen ja työn kehittämisen maisteri, VTT Minna Mattila-Aalto.

Lauri Tuomi työskentelee Opetushallituksen Education Finland -kasvuohjelman ohjelmajohtajana ja on aiemmin työskennellyt muun muassa HaagaHelia-ammattikorkeakoulun tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnasta vastaavana vararehtorina. Hänellä on pitkä kokemus strategiaprosessien fasilitoinnista sekä johdon ja johtoryhmien kehittämisestä.

Hallituksen uusina jäseninä aloittavat lisäksi toimittaja, MA (väit.) Taneli Heikka, Kansalaisopistojenliitto KoL:n toiminnanjohtaja, FM Jaana Nuottanen sekä työyhteisövalmentaja, FM Erkki Takatalo.

Hallintoneuvoston puheenjohtajana jatkaa europarlamentaarikko Sirpa Pietikäinen ja varapuheenjohtajana Vihreän Sivistysliiton pääsihteeri Ville Ylikahri.

Neuvoston uusina jäseninä aloittavat

• Suomi-Seuran toiminnanjohtaja, VTM, ped yo Tina Strandberg
  • Viikin Normaalikoulun johtava rehtori, KT Tapio Lahtero
  • koulutuskuntayhtymä Omnian koulutussuunnittelija, ekonomi Bahar Mozaffari
  • Lärkkullan johtaja, VTM Björn Wallén sekä
  • Helsingin työväenopiston koulutuspäällikkö, KM Sirkku Ikonen.

Lisätiedot:
toimitusjohtaja Pirkko Ruuskanen-Parrukoski, 050 563 4671, pirkko.ruuskanen-parrukoski(a)kvs.fi