Opi ja elä -videotarinat saavuttivat miljoonayleisön

Kansanvalistusseuran tuottamat Opi ja elä -videotarinat tavoittivat Ylen TV1-kanavalla yli 1,4 miljoonaa katsojaa. Kuusi inserttiä esitettiin helmi-maaliskuun peräkkäisinä keskiviikkoina.

Toiminnanjohtaja Tapio Kujala arvioi, että prime time -lähetysaika ja suositun tiedeohjelman, Prisma Studion, läheisyys toivat sarjalle katsojia.

– Kyllä luvut myös kertovat kiinnostuksesta ihmisten henkilökohtaisiin koulutusratkaisuihin tai muutoksiin. Viiden minuutin mittaiset, persoonalliset tarinat puhuttelivat katsojia.

Sivistys on Ylen tehtävä

Mahdollisuus oppimiseen ja itsensä kehittämiseen kuuluu Ylen lailla määriteltyihin tehtäviin.

– Mielenkiintoista tilastoissa oli se, että yli kolmikymppiset miehet olivat kiinnostuneempia kuin saman ikäluokan naiset, Kujala sanoo.

Opi ja elä -sarja sisältää 14 videotarinaa elinikäisestä oppimisesta Suomessa. Ne kuvaavat suomalaista koulutusjärjestelmää opettajien koulutuksessa, oppimisympäristöissä ja aikuiskoulutuksessa. Äänessä ovat oppijat ja opettajat.

Kansanvalistusseura tuotti videot yhdessä Opetushallituksen kanssa.

Lisätiedot:toiminnanjohtaja Tapio Kujala, tapio.kujala@kvs.fi, 0400 436 690