Kvs-säätiö avaa vuoden 2023 apurahahaun opettajille ja oppilaille

Kvs-säätiön (Kansanvalistusseura sr.) apurahat ovat nyt haettavana. Aarno ja Lydia Saarensivun rahastosta sekä Lyyli Henrikssonin rahastosta myönnetään yhteensä 30 000 e. Hakija voi asua Suomessa tai ulkomailla.

Kvs-säätiö (Kansanvalistusseura sr.) jakaa vuonna 2023 apurahoja perusopetuksen opettajille ja oppilaille kahdesta lahjarahastostaan yhteensä enintään 30 000 euroa.

Hakuaika on 1. kesäkuuta–31. heinäkuuta 2023 klo 23:59 saakka.

Apurahat jaetaan lokakuun loppuun mennessä. Kvs-säätiön hallitus päättää vuosittain rahastoista jaettavien summien suuruuden.

Rahastoista jaettavien yksittäisten apurahojen määrä voi olla 500–2 000 euroa. Hakija voi asua Suomessa tai ulkomailla.

Aarno ja Lydia Saarensivun rahastosta jaetaan enintään 15 000 euroa seuraavin perustein:

• Perusopetuksen opettajien ammatilliseen täydennyskoulutukseen kotimaassa ja ulkomailla.
  • Perusopetuksen oppilaille, jotka lähtötasoonsa nähden ovat menestyneet opinnoissaan.
  • Perusopetuksessa olevien oppilaiden opintomenestystä edistävän opinto-ohjauksen järjestämiseen.
  • Apurahaa voi hakea myös perusopetuksen opettajaryhmän (2–5 henkilöä) opintovierailulle Sivistyksen ja oppimisen tiedekeskus Soppeen Helsinkiin. Opintovierailun näyttelyopastus ja 2 tunnin työpajakustannus on 250 €. Lisäksi apuraha voi kattaa kohtuullisia (halvin julkinen kulkuneuvo) osallistuvien henkilöiden matkakustannuksia.  Lisätietoja: tiedekeskus Soppi.
  • Hakulomake: Aarno ja Lydia Saarensivun rahasto 2023

Lyyli Henrikssonin rahastosta jaetaan enintään 15 000 euroa seuraavin perustein:

• Rahasto on Lyyli Henrikssonin testamenttilahjoituksen pohjalle perustettu sidottu rahasto.
  • Rahastosta annetaan apurahoja jatko-opintoihin.
  • Ensisijaisesti apurahat jaetaan Karijoen kunnan peruskoulua käyneille oppilaille, mutta apurahoja voidaan jakaa myös muualta kotoisin oleville peruskoulun jälkeisiä opintoja varten.
  • Hakulomake: Lyyli Henrikssonin rahasto 2023.

Lue lisää vuoden 2022 apurahamyönnöistä.

Lisätiedot:

toimitusjohtaja Lauri Tuomi, 050 47 69 977, lauri.tuomi(at)kvs.fi
talous- ja hallintopäällikkö Päivi Pirkkalainen, 040 590 6567, paivi.pirkkalainen(at)kvs.fi